piątek, 27 maja 2011

Czyścimy Ekspres do Kawy!




Zdarzyło Wam się kiedyś napić gorzkiej, słabej, mętnej kawy z ekspresu? 

Prawdopodobnie nie była to wina złego gatunku kawy, a niestety dawno nie czyszczonego ekspresu. 

Także w tej sytuacji świetnie sobie poradzicie, jeśli macie w domu zapas sody oczyszczonej.

CZYŚCIMY!

Aby wyczyścić ekspres do kawy ( najlepiej robić to co 2 -3 tygodnie), napełnij zbiornik miksturą 1 litra wody i 1/4 szklanki sody oczyszczonej. Zanim wlejesz płyn do ekspresu upewnij się, że soda rozpuściła się w wodzie. Następnie włącz go tak jak podczas robienia kawy. 

Warto także wyczyścić pojemnik do którego wkładamy filtr! W tym celu zmieszaj sodę z odrobiną wody, tak aby powstała pasta i szoruj małą szczoteczką, najlepiej zużytą szczotką do zębów. 

Po zabiegach pielęgnacyjnych porządnie wypłucz wszystkie elementy ciepłą wodą, a przez ekspres przepuść porcję przegotowanej wody, która wypłucze resztki roztworu sody. 

6 komentarzy:

  1. Ja sodą oczyszczałem i czajnik i kocioł co. To świetny produkt, którzy udrożnij i osłabi największy osad. Nie ma co przepłacać za chemię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego typu urządzenia czyście się podobnie jak i czajniki elektryczne https://duka.com/pl/agd/czajniki-elektryczne i najlepiej środkami nie wpływającymi na organizm ludzki. Ja najczęściej do tego typu czynności stosuję po prostu ocet, którego używam na co dzień w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy taka metoda sprawdzi się również w przypadku ekspresu przelewowego? Niestety nasz stary ekspres odmówił posłuszeństwa i decydujemy się na nowy z tego sklepu https://www.oleole.pl/ekspresy-przelewowe.bhtml bo od razu mamy też różne opinie, więc wiemy, co wybrać. Z racji nowego ekspresu chciałabym już od samego początku zadbać o jego regularne czyszczenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno o takie urządzenia trzeba dbać i ja jeszcze jestem zdania, że również całkiem ważną sprawą jest to aby wiedzieć komu zlecać naprawę sprzętu AGD. W każdym razie ja zawsze jestem zadowolony z usług firmy https://serwisagd-technik.pl/firma/ i jest to bardzo dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie próbowałam nigdy czyścić ekspresu sodą, nie wiedziałam nawet, że taki środek może się sprawdzić. Ale wszystkiego w domu raczej ją nie wyczyścimy, trzeba kupić środki do sprzątania podłogi czy mycia naczyń. Wiele pozytywnych opinii czytałam na temat produktów Inco które możecie zobaczyć na tej stronie. O wielu markach pewnie już słyszeliście a może i z nich korzystaliście.

    OdpowiedzUsuń